![palcek_prip_os_15_01 palcek_prip_os_15_01](https://os-leskovec.splet.arnes.si/wp-content/blogs.dir/3066/files/palcek_pripovedovalcek_os_maj_2015/palcek_prip_os_15_01.jpg)
![lj_maraton_2015_06 lj_maraton_2015_06](https://os-leskovec.splet.arnes.si/wp-content/blogs.dir/3066/files/ljubljanski_maraton_2015/lj_maraton_2015_06.jpg)
![pomladni_nastop_vila_07 pomladni_nastop_vila_07](https://os-leskovec.splet.arnes.si/wp-content/blogs.dir/3066/files/pomladni_nastop_vila_2016/pomladni_nastop_vila_07.jpg)
![nerezine_4r_2017_dan2_02 nerezine_4r_2017_dan2_02](https://os-leskovec.splet.arnes.si/wp-content/blogs.dir/3066/files/nerezine_4r_2017_dan2/nerezine_4r_2017_dan2_02.jpg)
![svn_1_razred_dan2_2019_05 svn_1_razred_dan2_2019_05](https://os-leskovec.splet.arnes.si/wp-content/blogs.dir/3066/files/svn_1_razred_dan2_2019/svn_1_razred_dan2_2019_05.jpg)
![radi_nastopamo_mar_2019_15 radi_nastopamo_mar_2019_15](https://os-leskovec.splet.arnes.si/wp-content/blogs.dir/3066/files/radi_nastopamo_mar_2019/radi_nastopamo_mar_2019_15.jpg)
![nd_strunjan_2019_04 nd_strunjan_2019_04](https://os-leskovec.splet.arnes.si/wp-content/blogs.dir/3066/files/nd_strunjan_2019/nd_strunjan_2019_04.jpg)
![dobrodelna_akcija_dec_2019_02 dobrodelna_akcija_dec_2019_02](https://os-leskovec.splet.arnes.si/wp-content/blogs.dir/3066/files/dobrodelna_akcija_dec_2019/dobrodelna_akcija_dec_2019_02.jpg)
![planinski_dan_jurciceva_pot_2020_06 planinski_dan_jurciceva_pot_2020_06](https://os-leskovec.splet.arnes.si/wp-content/blogs.dir/3066/files/planinski_dan_jurciceva_pot_2020/planinski_dan_jurciceva_pot_2020_06.jpg)
![Trad_slo_zajtrk_nov_2022_23 Trad_slo_zajtrk_nov_2022_23](https://os-leskovec.splet.arnes.si/wp-content/blogs.dir/3066/files/tradicionalni_slo_zajtrk_2022/Trad_slo_zajtrk_nov_2022_23.jpg)
V oktobru smo izvedli naravoslovni dan za 7. razrede z naslovom Vpliv človeka, v sklopu katerega smo pripravili delavnico Kroženje snovi v naravi.
V prvem delu delavnice smo učence vzpodbudili k razmisleku: od kje toliko odpadkov v naravi, kje ti odpadki končajo, kakšne posledice imajo odpadki na naravo in kaj ter kako bi lahko ravnanje z odpadki izboljšali.
Večina učencev je razmišljala enako. Odpadke proizvajamo ljudje, odvržemo jih ljudje, na naravo pri tem ne pomislimo. Ravnanje z odpadki pa se izboljšuje, saj odpadke ločujemo in jih recilkliramo.
Dobili so nov izziv: ali tudi narava sama proizvaja odpadke? V ekosistemih se vrši veliko procesov. Neživi dejavniki vplivajo na živo naravo, organizmi so med seboj prepleteni in odvisni drug od drugega. Kje so odpadki? V pomoč pri razmišljanju so dobili delovni list, na katerem je bila slika rastline in sonca. Sprva niso vedeli, kaj naj z njim. Nato so se pa le spomnili na fotosintezo in razmišljanje je steklo, delovni listi so bili kar naenkrat polni.
Z znanjem, ki ga že imajo o kroženju plinov in kroženju vode v naravi so ugotovili, da ima narava zelo dober sistem kroženja snovi, pri katerem ne nastajajo odpadki. Veliko učencev je spoznalo, da ni dovolj da odpadke recikliramo, pač pa da bi se morali potruditi in delovati tako kot Zemlja – brez odpadkov. To je bila iztočnica za ogled videa: Ponovni razmislek o napredku.
Nato so se razdelili v skupine, znotraj katerih so zasnovali in oblikovali zgodbo o življenju izdelka (npr.: plastenka, plastična embalaža namaza, embalaža čipsa, …). Svojo zgodbo so predstavili sošolcem.
Po končanem dnevu ugotavljamo:
To je bilo razvidno tako iz diskusije kot tudi iz njihovih izdelkov zgodb, ki so bile po večini linearne, nekateri pa so pripravili zelo lepe krožne življenjske zgodbe izdelka.
Velik vpliv o razmišljanju z ravnanjem odpadkov imajo zgled v domačem okolju in seveda tudi šolskem. Bolj kot bomo spodbujali krožno gospodarstvo, bolj nam bo narava hvaležna.